08 Abr Arquebisbe Benavent: “Demanem que com a patró de la Comunitat Valenciana ens agermane cada día més” Festivitat de Sant Vicent Ferrer
Dominic Vicente Botella: “¿No hem de deixar-nos interpel·lar pel seu testimoni en este món en el que el fet de creure no constituix un marc de referència acceptat per tots?”
El dominico Vicente Botella ha enfatizado que “estem fent memòria d’un home universal. Un referent. És probable que alguns, encara que estiguem en un context religiós, no siguen creients o que la seua fe estiga dormida. Siga com siga, crec que sense excepció, ens podriem plantejar, ¿no hem de deixar-nos interpel·lar pel seu testimoni en este complex món en el que el fet de creure no constituix un marc de referència acceptat per tots?. Com Església, ¿oferim un ambient de vida en el que puga arrelar la fe personal d’altres persones?. Proximitat, visibilitat i testimoni continuen sent claus en el context que ens toca viure en el que la fe a penes conta i troba més dificultats per arrelar socialment. ¿No tindríem que donar-nos compte d’açò els qui manifestem obertament ser devots del Mestre Vicent?
El padre Botella ha recordado que “l’arrel religiosa de la societat valenciana del segle catorze va afavorir la seua vocació i els fonaments de la seua futura santedat. El nostre sant ajudà a que se socialitzara i personalitzara l’experiència creient de molts”.
También ha incidido en que “la fe ha de ser predicada i viscuda per tal d’afavorir la seua transmissió. De la visibilitat d’un model cristià al testimoni, va un pas xicotet que, si es dona, és decisiu. La fe ha de ser predicada i viscuda per tal d’afavorir la seua transmissió. La credibilitat ve de l’entorn social facilitat per altres creients”.
El padre Botella ha recordado que “cal col·locar una lupa d’augment en el context particular en el que es va fer cristià per descubrir altres detalls que expliquen millor la singularitat de la seua vocació: la Casa Natalícia i el Reial Convent de Predicadors, l’origen del despertar de la seua vocació dominicana. La casa del Pouet -tan visitada pels valencians en un dia com el de hui- estava molt a prop del Reial Convent de Predicadors. El testimoni de la fe que va trobar en els frares predicadors fou capital per la concreció de la seua identitat cristiana.“Per a sant Vicent, com a dominic, el que més valor tenia era la predicació itinerant com apòstol de Crist. La seua predicació, el seu “dir bé” (beneir) cridà cada cop més l’atenció. En la seua predicació hi havia autoritat. Esta autoritat, a mes, la confirmaven els miracles que acreditaven. El nostre sant es convertí en un autèntic testimoni pròxim i visible de la fe que ajudà a que se socialitzara i personalitzara l’experiència creient de molts”.
Por la tarde tuvo lugar la solemne procesión general, que salió desde la Catedral realizando estaciones en los lugares vinculados al santo dominico como su casa natal, la Iglesia de Santo Domingo y la parroquia de San Esteban, donde se encuentra su pila bautismal.
Dominico Vicente Botella: “¿No hemos de dejarnos sacudir por su testimonio en este mundo en el que la fe no constituye un marco de referencia aceptado por todos?”
El dominico Vicente Botella ha enfatizado que “estamos hoy haciendo memoria de un hombre universal. Un referente. Es probable que algunos aunque estemos en un contexto religioso, no sean creyentes o que su fe esté adormecida. Sea como fuere creo que todos, sin excepción, nos podríamos plantear ¿no hemos de dejarnos sacudir por su testimonio en este complejo mundo en en el que la fe no constituye un marco de referencia aceptado por todos?. Como Iglesia, ¿ofrecemos un suelo vital en el que pueda arraigar la fe personal de otros?… Cercanía, visibilidad y testimonio de la fe siguen siendo claves en el contexto que nos toca vivir en el que la fe encuentra más dificultades para arraigar socialmente. ¿No tendríamos que darnos cuenta de esto quienes tenemos a gala ser devotos del Mestre Vicent?.
El padre Botella ha recordado que “la raíz religiosa de la sociedad valenciana del siglo XIV favoreció el nacimiento de su vocación cristiana como dominico, creando, igualmente, las mimbres de su futura santidad. Nuestro santo ayudó a que se socializara y personalizara la experiencia creyente de muchos”.
También ha incidido en que “la fe ha de ser predicada y acreditada para favorecer su transmisión. De la visibilidad de un modelo cristiano al testimonio, va un paso pequeño que, si se da, es decisivo. El crédito viene del entorno social propiciado por otros creyentes”.
El padre Botella ha recordado que “hay que colocar una lupa de aumento en el contexto particular en el que se hizo cristiano para descubrir otros datos que expliquen con mayor detalle la singularidad de su vocación: la Casa Natalicia y el Real Convento de Predicadores, en el que inició la vida dominicana. La casa del Pouet -tan visitada pels valencians en un dia com el de hui- estava molt a prop del Reial Convent de Predicadors. La Casa del Pouet -tan visitada por los valencianos en una jornada como la de hoy- estaba muy cercana al Real Convento de Predicadores. El testimonio de la fe de los frailes predicadores fue capital para la concreción de su identidad cristiana. “Para sant Vicent, como dominico, lo más valioso era la predicación como apóstol de Cristo. Su predicación, su “decir bien” (bendecir) cada vez llamó cada vez más la atención. En su predicar, había autoridad. que confirmaban los milagros. Nuestro santo se convirtió en un auténtico testigo, próximo y visible de la fe que ayudó a que se socializara y personalizara la experiencia creyente de muchos”.
DESCARREGAR PREDICACIÓ SANT VICENT FERRER-VALENCIÀ (PDF)
DESCARGAR PREDICACIÓN SAN VICENTE FERRER-CASTELLANO (PDF)